~* Perantau Akhirah, Musafir Perjuangan *~: SALAM...HIJRAH..

~* Perantau Akhirah, Musafir Perjuangan *~

Bismillah Ar Rahman Ar Rahim, alhamdulillah, syukur ana rafa'kan ke hadrat Allah SWT kerana dengan izin-Nya, maka ana telah dapat membangunkan sebuah laman sebagai pengantar wadah bicara antara seorang Muslim dengan Muslim yang lain. Semoga usaha ana ini akan diberkati dan dirahmati Allah SWT. Amiin. Salam Ukhwah wa Mahabbah Islamiah daripada ana 'the daughter of Haji Yusof' buat antum sekalian. Yarhamkumullah! ISLAM NO.1 kini dan selama-lamanya, insyaALLAH. ALLAHUAKBAR 3X! Wassalam wbt.

Tuesday, December 11, 2007

SALAM...HIJRAH..

BismilLAH, alhamdulilLAH..



Assalamu’alaykum warahmatulLAHi
wabarokaatuh
,

Khas buat kehadrat sohabat sohabiah yang
saya hormati dan kasihi lilLAHI Ta’ala,
didoakan semoga berada dalam keadaan
Iman yang baik dan diberikan kekuatan
ber’amal liridholLAH!


AlhamdulilLAH, dengan izin ALLAH Ta’ala,
saya telah selamat menyempurnakan pengajian
5 ½ tahun saya dalam jurusan Bach.Education
Teaching English to Speakers of Other Languages
(B.Ed TESOL) pada tanggal 4 Disember 2007

(Selasa) yang lepas. Moga segala-galanya
beroleh kesejahteraan dan diberkati
ILAHI ROBBI, insyaALLAH, amiin.

Sehubungan dengan itu, saya mengambil
keputusan untuk membuka lembaran baru
bagi “SyahidituSuci”.

Na’am, tiada dapat saya nafikan betapa banyak
kenangan telah terpatri sedari umur belasan tahun
di Malaysia hinggalah keberangkatan ke New Zealand
dan kini kembali ke tanah air saya siratkan bersama
penulisan dan hasil nukilan di laman
syahiditusuci.blogspot.com
ini juga rerantaiannya. Sungguh ia punya erti
dalam hidup saya, syukran lilLAHi Ta’ala
atas peluang yang dikurniakan.



Walaubagaimanapun sempena hadirnya 1 Zulhijjah
1428H
(11 Disember 2007, Selasa), insyaALLAH
sebermula hari ini, saya akan mula mencoret pena
di laman terbaru,
  • *http://syahiditusuci.multiply.com.
    Pastinya ada sulaman hikmah di sebalik hijrah ini.
    Di mana bumi dipijak, di situ hukum ALLAH dijunjung.
    InsyaALLAH dakwah ilalLAH
    dan usaha
    taqarrub kepada-NYA
    akan terus-terusan,
    walLAHU Musta’an
    .

    Ilal liqo’en jadid insyaALLAH fi
  • *http://syahiditusuci.multiply.com.

    Asifi ‘ala kulli hal wa jazakumulLAHu
    khairan katiron aidhon.


    Wassalamu bilkhair ajma’in.


    Moga jaya fi daarani,
    Ukhtukum filLAH,
    Bintu Yusof (SyahidituSuci)
    Darul IMAN, Malaysia.


    *p/s: To Speakers of other Languages,
    I have move to
    :
  • *http://syahiditusuci.multiply.com.
  • 0 Comments:

    Post a Comment

    << Home

    Powered by ClockBot.com }